למה חשוב לעשות ביטוח ועד בית?

יצא לכם לשמוע לאחרונה על מצב אבסורדי שבו חברי ועד הבית נאלצו לשלם מכיסם במקרה של תביעה? לקוח שנכנס לבניין מעד, שבר את רגלו ותבע אישית את חברי ועד הבית? חשוב שתדעו: זה לא מופרך כמו שזה אולי נשמע. לכאורה, חברי ועד הבית עושים את העבודה שלהם בצורה התנדבותית. הם לא מרוויחים מכך שוב דבר, אז מה פתאום שהם עוד יצטרכו לממן מקרה של תביעה? האמת היא, שזה קורה. לא רק שזה קורה, מדובר גם על תביעות שעלולות להגיע לסכומי עתק של מאות אלפי שקלים ואפילו יותר. לכן נשאלת השאלה: מה אפשר לעשות בנידון? האם הפתרון הוא לחשוב רק על עצמנו ולא להתנדב לעולם לתפקיד ועד הבית? האמת היא, שהעניין הרבה יותר מורכב מזה. הפתרון הנכון הוא לעשות ביטוח ועד בית, כי רק עם ביטוח כזה חברי ועד הבית יוכלו לישון בשקט. אומנם זה נכון שאף אחד לא רוצה לגלות שתובעים את ועד הבית או את דיירי הבניין, אך כבר היו דברים מעולם. לכן, אם ניתן לעשות כמה שיותר מהר ביטוח ועד בית וכך להגדיל את הסיכוי שהכול יסתיים בשלום, איפה כאן הדילמה?

מתי ביטוח ועד בית יוכל לתת לכם כיסוי?

חשוב להבין שכאשר מדברים על ביטוח ועד בית, מדברים למעשה על פוליסות ביטוח שונות. לכן אין תשובה אחת נכונה לשאלה מתי הביטוח הזה יכסה. מצד שני, אנחנו רואים שיש לא מעט מקרים שבהם ביטוח כזה יוכל לעזור ולתת לחברי ועד הבית כיסוי. למשל, כאשר נכנס כל בעל מקצוע לשטח הבניין לצורך ביצוע העבודה שלו, עובר תאונה כלשהי ובוחר לתבוע. זה יכול להיות הגנן, החשמלאי או כל איש מקצוע אחר, כמו השומר. כל אותם בעלי מקצוע מסתובבים בבניין שלכם, עושים את המוטל עליהם ועלולים ליפול, לחטוף מכות שונות או לספוג חבלות. העניין הוא, שאם הם יצליחו להוכיח שהתאונה נגמרה בגלל שאתם לא תחזקתם את המבנה כמו שצריך, מישהו בהחלט יצטרך לשלם להם פיצויים. חשוב שתבינו: גובה הפיצויים עלולים להיות מאוד גבוה ולכלול סכום לא מבוטל. לכן חשוב מאוד להבין שגם במצבים כאלה ביטוח ועד בית הוא הפתרון. בנוסף לכך, אם אחד מהשכנים יחליט שהוא תובע אישית את חברי ועד הבית בגלל נזק שנגרם לו, הרי שגם אז הביטוח יעזור. יש שלל מקרים שבהם ביטוח ועד בית יוכל להוות את הפתרון הנכון. ממש כפי שקורה לגבי ביטוחים אחרים, גם במקרה של ביטוח ועד בית הוא למעשה מוריד מאתנו את האחריות. לכן, אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם משלמים הון עתק על משהו שאתם לא באמת אחראים לו באופן ישיר, כדאי שתעשו ביטוח כזה מהר.

מי צריך לשלם על הביטוח?

לא אחת קורה ששכנים מסוימים בטוחים שרק חברי הוועד יצטרכו לממן את הביטוח. חשוב להבין שזה לא כך. בסופו של דבר, חברי ועד הבית עושים עבודה טובה עבור דיירי הבניין כולו. יתרה מכך, כמעט תמיד אנחנו רואים שתפקיד וועד הבית הוא תפקיד שעובר בין השכנים. כלומר, אין מישהו אחד שעושה זאת לאורך שנים. לכן ברור מדוע הביטוח הזה צריך לעניין את כל הדיירים וצריך להיות במימון של כולם. אומנם זה נכון שהרבה פעמים זה עלול להוביל למריבות ולא מעט ויכוחים, כי לא כל השכנים רוצים לממן זאת, אך אין דבר חשוב מזה. היום מישהו אחד ממלא את תפקיד ועד הבית ומחר מישהו אחר יימלא את התפקיד הזה. זו הסיבה שבגללה כל השכנים צריכים לממן את אותו ביטוח ועד בית. בנוסף לכך, מטבע הדברים, ככל שיותר אנשים ממנים ביחד את הביטוח, כך כל אחד יכול לשלם פחות על החלק שלו. חשוב מאוד לבחור חברת ביטוח כמה שיותר זמינה ואמינה, כי בסופו של דבר, ברגע האמת תרצו לקבל מענה כמה שיותר מהר. לכן רצוי אפילו לעשות סקר שוק קצר ולברר על מי אתם מחליטים לסמוך, כי חברת הביטוח צריכה להיות מסוגלת לתת לכם מענה רציני. אל תדחו את הדברים, עשו עוד היום פוליסת ביטוח ועד בית ותראו שלא תצטערו על כך בעתיד.

 

כיום, בכל בית משותף ישנו ועד בית, התפקיד הינו התנדבותי, כך שבעצם כל פעם שכן אחר יכול להתנדב מה שיהפוך אותו לגוף האחראי כל ההתרחשויות בבניין.

אז לצורך הבהרה, אותו השכן, שבחר מרצונו הטוב להתנדב לתפקיד מסוים עבור דיירי הבניין, גם יכול להיות אותו גוף אותו יהיה ניתן לתבוע במקרה בו התרחשו תאונות שונות ברחבי הבניין? אם נניח, לצורך הדגמה, ששליח מגיע לבניין כדי למסור דואר או אוכל לאחד מהשכנים ועקב מדרגה שבורה הוא חלילה יפול וישבור יד או רגל, הוא יוכל בהמשך לתבוע את ועד הבית עבור פיצויים. מה שבפועל אומר שאותו השכן שהתנדב לתפקיד ועד הבית בתמימות עם כוונות טובות
– יכול לפתע למצוא את עצמו בבית משפט כנתבע בתביעה גדולה ויקרה. על כן, אם מדובר במצב שהייתם מעדיפים להימנע ממנו, מומלץ לרכוש כמה שיותר מוקדם ביטוח ועד בית, כזה שיכסה את הבניין כולו וגם את בעלי התפקידים בו בדגש על ועד הבית.

מה כלול ביטוח ועד בית?

קודם כל, חשוב לציין שיש מספר תשובות שיכולות לענות על שאלה זו, כיוון שזה מאוד תלוי בחברת הביטוח מולה אתם עושים את הביטוח. כמובן שניתן לראות כי ברוב המקרים הביטוח יכלול בתוכו שלושה סעיפים מרכזיים:

ביטוח צד שלישי – הביטוח הכי חשוב שמגן על כל הבניין המשותף ובעצם מכסה את כל דיירי הבניין מפני תביעה שיכולה
להגיע מדייר או אורח שנפצע ונפגע בשטח הבניין המשותף.

ביטוח מעבידים – גם סעיף חשוב מאוד אשר מכסה פגיעות במקרה של עובדים שנותנים שירות כלשהו ברחבי הבניין, כגון גנן, מנקה ועוד.

ביטוח מבנה הרכוש המשותף – סעיף אשר יכסה את המבנה עצמו מפני מגוון נזקי בלאי ונזקים לא צפויים כגון התפוצצות צינור ראשי..

כמובן שכולנו היינו מעדיפים שלא להפעיל בכלל את ביטוח ועד הבית ועדיף לא להגיע לסיטואציות כאלו בכלל, אך במקביל,
חשוב שיהיה אחד כזה במידה וכן תמצאו את עצמכם מתמודדים מול מצבים כאלה יום אחד. תביעות מסוג זה לרוב מגיעות לסכומים גבוהים מאו,
על כן, רכישת ביטוח מתאים תגן עליכם.
עוד על ביטוח בית משותף

יש לכם על מי לסמוך…

לדאבוננו, במדינת ישראל הקטנה יש מגוון רחב של חברות ביטוח, אך לא כולן אמינות והוגנות כמו שהן טוענות.
לא כולן דואגות לתת מענה ברגעי האמת והדבר האחרון ששתרצו שיקרה לכם בזמן שאתם בסיטואציה לא נעימה כזאת
הוא לגלות שחברת הביטוח שלכם מתנערת מאחריות ומשאירה אתכם לבד. לכן חשוב לברר ולבדוק טוב אל מי אם פונים,
היכן תעשו את ביטוח ועד הבית והאם החברה שבחרתם אמינה כפי שמפרסמת. לעיתים רבות כדאי שלא לחסוך כמה שקלים כשמדובר בביטוחים,
במידה ותצטרכו להשתמש בהם לפחות תוכלו להיות בטוחים שתקבלו תמורה שווה להשקעה שלכם. לא לוקחים סיכונים מיותרים כשמדובר בביטוח.
עוד מידע נרחב על ביטוח לינק

האם העלות של ביטוח ועד בית גבוהה?

המחיר של ביטוח ועד בית, כמו המחיר של כל ביטוח אחר, תלוי בגורמים שונים: מה מצב הבניין, כמה חברי ועד בית יש, איפה עושים את הביטוח ועד כמה רוצים שהביטוח יהיה נרחב.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות עבור ביטוח בניין משותף בהתאמה אישית