תקנון בית משותף

רוב האנשים בישראל חיים בבתים משותפים ולכן ברור מדוע יש חשיבות אדירה לאותו תקנון בית משותף. העניין הוא שכאשר הכול מתנהל על מי מנוחות אף אחד לא בודק את התקנון או מה הוא כולל. אך ברגע שבו מתחילות הבעיות, הדבר הראשון שנעשה יהיה לגשת אל התקנון ולבדוק את סעיפיו השונים. החוק במדינת ישראל קובע שבמידה והדיירים לא בחרו.

לעשות "תקנון מוסכם", הרי שעל הבניין שלהם יחול תקנון מצוי. התקנון הזה כולל מספר סעיפים חשובים: ביצוע תיקונים בבית המשותף, מינוי ועד בית, אחזקת רכוש משותף, ניהול אסיפת דיירים ועוד. לעומת זאת, הדיירים גם יכולים לבחור לעשות תקנון מוסכם, וזאת במידה ויש רוב של שני שליש מבעלי הדירות בבניין. במקרים כאלה יש לשים לב שהתקנון המוסכם אינו פוגע בזכויותיהם של בעלי הדירות בבניין ואינו קובע לבעלי הדירות חובה תשלומים שאינם בהסכמתם.

למה יש חשיבות לתקנון הזה?

הניסיון מוכיח שאומנם החיים בבית המשותף מאוד נוחים ולרוב דירות כאלה יהיו זולות יותר מאשר רכישת בית פרטי, אך החיים המשותפים מביאים איתם גם לא מעט אתגרים. מה עושים אם יש בעיה בצנרת? אם צריך לקבל החלטות שונות לגבי תיקונים בבניין או שצריך פשוט לשלם את תשלומי החשמל והארנונה? בכל המקרים האלה, אם לא יהיה תקנון ואם הדברים לא יתנהלו בצורה ברורה, עלול מאוד להיות שהשכנים יכנסו למריבות אינסופיות.

לכן מדינת ישראל קבעה את הנושא של תקנון מצוי, שכן אם הדיירים לא רוצים להכניס את השינויים ואת ההתאמות אישיות שלהם – יש להם תקנון שאליו הם צריכים להיצמד. העניין הוא שמהרגע שבו יש תקנון בית משותף, ברור מה צריך לעשות, מה האחריות של ועד הבית ומה מוטל על כל אחד מהשכנים. החיים המשותפים דרושים מאתנו להתחשב אחד בשני ולהתנהל בצורה נכונה וברורה כדי להימנע עד כמה שאפשר מוויכוחים מיותרים.

תקנון בית משותף

ביטוחים לבית משותפים

חשוב לדעת שמעבר לעובדה שקיים תקנון בית משותף ואפשר להכניס בו גם שינויים כדי להתאים אותו לכל בניין בנפרד, יש חשיבות גם לביטוחים שנעשה לבניין כולו. אנשים בדרך כלל רגילים לעשות ביטוחים לדירות הפרטיות שהם רוכשים, אך הם שוכחים להתייחס גם לבניין כולו. מי יהיה אחראי לתקן את הנזק בחדר המדרגות אם לא יהיה ביטוח לבניין המשותף? ומי יתקן נזקי צנרת או בעיות במעליות?

מי יצטרך לשאת באחריות אם עובד יכנס לבניין המשותף, ישבור על הרגל על בלטה שבורה בחדר המדרגות ויחליט לתבוע? כדי להתמודד עם כל המצבים האלה, ועם עוד אינספור מצבים אחרים, חשוב לא רק להיות מודעים לקיומו של תקנון בית משותף אלא גם לעשות ביטוח. שימו לב: ככל שהביטוח של הבניין שלכם יהיה מקיף יותר, כך הכיסוי יהיה גדול יותר ברגע האמת ולכן חשוב לטפל בדברים האלה עוד היום.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות עבור ביטוח בניין משותף בהתאמה אישית