האגודה לתרבות הדיור

האגודה לתרבות הדיוררבים וטובים שואלים בשביל מה בכלל צריך את האגודה לתרבות הדיור?  ובכלל, מה זו האגודה הזו בכלל? והאמת שלא חייבים אותה. אבל בתנאי.  בתנאי שאתם גרים בבית פרטי. או בתנאי שאתם גרים בבית משותף או בבניין משותף אבל יש הרמוניה מושלמת בין כל השכנים. בדיוק,  אוטופיה. מכוון שלא זה המצב, אז אתם חייבים את האגודה לתרבות הדיור. שכן, זה הגוף שאמור לסייע בניהול בניין משותף בכל מה שנוגע להתנהלות תקינה בתחזוקת הבניין. ולשם כך האגודה הוקמה לפני ממעלה מ 50 שנה. כדי שיהיה גוף מוסמך ומקצועי שיודע איך לנהל בית משותף כך שכל השכנים יהיו שבעי רצון. עם השנים, הבניינים המשותפים הפכו לגדולים יותר, עם יותר דיירים, יותר מערכות משותפות ולכן מורכבים יותר לניהול. ולכן,  האגודה רלוונטית כיום לא פחות מבעבר.

האגודה לתרבות הדיור או חברת ניהול?

עם השנים, כאמור, הבניינים הפכו גדולים ומורכבים יותר לתחזוקה וניהול ולכן כבר כמעט בלתי אפשרי להסתדר בלי גוף מקצועי שיודע לנהל בתים משותפים. כך שכיום, בעיקר בבניינים חדשים, ישנה חברת אחזקות שאחראית על הניהול התקין והתחזוקה. וועד הבית צריך רק לדאוג לגבייה ולתשלום. ואז האגודה לתרבות הדיור קצת התייתרה. אך לא לחלוטין. כי חברות האחזקה לפעמים פושטות רגל או לפעמים לא מתפקדות כנדרש מסיבות כאלו ואחרות. ואילו האגודה לתרבות הדיור, מעצם הגדרתה כגוף ציבורי, תמיד תהיה שם עבורכם.

חשוב גם להבין שניהול של תרבות דיור בבניינים משותפים זה לא רק האחזקה אלא גם שכנות טובה. לצערנו במהלך השנים היו לא מעט מקרים של סכסוכי שכנים שגלשו לאלימות ואף הסתיימו ברצח. סכסוכים על מקום חניה, על גובה תשלום דמי הועד ועוד. לכל זה צריך להוסיף את עניין הביטוח. כי בסופו של יום כן צריך לתקן את הביוב שסתם, את הגג שדולף ואת הלובי שכבר חייב שיפוץ. וזה עוד לפני שדיברנו על צד ג' – כל אותם מקרים של דייר או עובר אורח שנפצע בחלל המשותף כמו חדר המדרגות או החניון ותובע את ועד הבית על נזקי גוף.

ביטוח כדי ללכת על בטוח

אז בשורה התחתונה, בין אם יש זה האגודה לתרבות הדיור ובין אם זה חברת אחזקות, הכי חשוב זה ביטוח ועד בית. כי רק בסופו של דבר צריך כיסוי.  ממש כמו בביטוח רכב. אתם חייבים לעל כל צרה שלא תבוא, החל מרעידת אדמה או סופה שיגרמו נזק למבנה ועד המנקה של חדר המדרגות שמחליקה ושוברת רגל בעת מילוי תפקידה, יהיה לכם כיסוי כנדרש בפוליסה. האגודה לתרבות הדיור זה פתרון של צד אחד וחברת ניהול זה פתרון לצד שני.  הביטוח למבנה המשותף ולוועד זה חובה בכל מקרה.

מאיפה להתחיל

אל תטמנו את ראשכם בחול. אל תגידו לנו זה לא יקרה או זה לא קשור אלינו. בסופו של דבר יש סטטיסטיקה קשיחה. אין בניין משותף בישראל שלא מתמודד עם תביעות כאלו ואחרות או עם צורך במימון יקר של נזקי רכוש או גוף. פנו אלינו עוד היום כדי לוודא שאתם מכוסים כנדרש מבינת ביטוח. יתרה מזו, תפנו גם לחברות אחרות ותעשו השוואת מחירים. תבדקו גם מה כוללת כל הצעה. כלומר, כמה משלמים ומה בדיוק מקבלים בתמורה. למען היגילוי הנאות, האגודה לתרבות הדיור גם מציעה ביטוח לוועדי בתים. רק חשוב לערוך השוואה ולא לקנות "חתול בשק".

לקבלת פרטים נוספים פנו אלינו>

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות עבור ביטוח בניין משותף בהתאמה אישית