ביטוח בית משותף – למה הוא קיים?

או אולי כדאי שנשאל את זה אחרת, מישהו מכם ובמידה ואתם דיירים בבניין, טרחתם פעם לבדוק אם לבניין שלכם יש ביטוח בית משותף?   וכשאנחנו שואלים את זה אנחנו מקווים שלא גיליתם שאין לכם בדרך הקשה כלומר שקרה משהו ורק אז גיליתם שאין לכם שזאת הדרך הגרועה יותר לדעת.

השאלה הזו רלוונטית מאחר וביטוח בית משותף אמנם נעשה על ידי ראש ועד הבית אבל נוגע לכל אחד ואחד מהדיירים ומשפיע עליו ישירות בפן הכלכלי.

ביטוח בית משותף

כל הוצאה הקשורה לבניין מתחלקת בין הדיירים ולא ניתן לחמוק ממנה

טוב זו אמירה די ברורה לא?  אז נכון זה נשמע מאוד טריוויאלי אבל כמה מכם מחזיקים ברכב חדש יחסית ולא טרחתם לרכוש עבורו ביטוח מקיף?  ולכמה מכם נגנב הרכב בשנים האחרונות או אירעה לו תאונה רצינית שעלות התיקון שלה גבוה מאוד?  אנו מקווים שממש מעט וזאת גם הסטטיסטיקה בפועל. וזאת גם המהות של ביטוח.  הוא קיים כדי להעניק לנו שקט נפשי מצד אחד ופתרון להוצאות שאם יתרחשו הן יהיו גדולות עלינו או אף יאיימו למוטט אותנו כלכלית.

 

ביטוח בית משותף הוא למעשה חובה לכל בניין

הבעיה מתחילה בחוסר מודעות, אם במקרה רכשתם דירה להשקעה בבניין ישן באחת מערי הפריפריה או אכלסתם בניין חדש שזה עתה הסתיימה בנייתו ולאחר ישיבת ועד סוערת, מצאתם סוף סוף מתנדב שיסכים לקחת על עצמו בהתלהבות או שלא, את תפקיד ראש הועד. נושא הביטוח בית משותף אינו ידוע לכולם. חלק יעשו את התפקיד הזה לראשונה בחייהם. חלק יטרחו לקרוא באתר של האגודה לתרבות הדיור וישאבו משם המלצות וטיפים לניהול נכון של בניין משותף וחלק לא. אבל השורה התחתונה היא שבניין ממש משחק רולטה רוסית עם הסטטיסטיקה כאשר הוא מתנהל ללא ביטוח בית משותף. למה? כי כל מיני עלויות כספיות עלולות ליפול עליכם כדיירים, החל מתיקון יקר מאוד בגלל פיצוץ צנרת, שריפה מקצר חשמלי או כמפגע טבע, סערה קשה שתגרום נזק או תביעה משפטית של מנקה שנפלה ונפצעה כתוצאה ממפגע בטיחותי בבניין ותובעת אותו על רשלנות.

ביטוח בית משותף

מהו הכיסוי שמעניק ביטוח בית משותף?

ביטוח בית משותף מתחלק לשלושה כיסויים עיקריים ועוד הרחבה המתייחסת ספציפית לראש הוועד עצמו.

הכיסויים הם:

  • ביטוח מבנה ורכוש
  • ביטוח צד ג'
  • ביטוח חבות מעביד
  • הרחבה לביטוח ראש ועד (מכסה אותו מפני תביעות אישיות)

 

עלותו של ביטוח כזה היא זניחה יחסית ועולה החל מ 65 ש"ח לדייר לשנה לבניינים המאכלסים 10 דירות ומעלה שאלו רוב הבניינים בישראל ומעט יותר לבניינים קטנים יותר. בהחלט לא משהו ששווה לחסוך בו.

ביטוח בית משותף

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות עבור ביטוח בניין משותף בהתאמה אישית