ביטוח ועד בית – למה זה כל כך חשוב גם לכם?

בכל בניין שיש בו לא מעט דיירים חייב להיות גם ועד בית. יש אומנם בניינים שבהם התפקיד של ועד הבית יותר פשוט, כי הם צריכים בסך הכול לשלם את חשבונות החשמל ואת החשבונות האחרים, אך יש גם בתים שבהם התפקיד מהותי ומורכב יותר. למשל, מה קורה בבית משותף שבו רוצים לעשות שיפוץ? או בבית משותף עם הרבה מאוד דירות, דיירים ודעות? ההיגיון אומר שככל שיש יותר דיירים במבנה, כך התפקיד של ועד הבית יהיה מורכב יותר. יחד עם זאת, אנחנו רואים שגם היום תפקיד ועד הבית הוא תפקיד התנדבותי לכל דבר ועניין. משמעות הדברים היא שאותם חברי ועד בית לא מקבלים תשלום על העבודה שהם עושים, ויתרה מכך, הם גם חשופים לתביעות אישיות. השכנים יכולים להחליט לתבוע את ועד הבית בגלל חוסר תפקוד או בגלל קבלת החלטות שגויה, ואילו אנשים מבחוץ שיגיעו ויעברו תאונה בשטח הבניין – יוכלו גם הם להחליט שהם תובעים אישית את חברי ועד הבית. זה נשמע נורא אך ככה עובדים הדברים, ולכן, אם אתם תוהים איך אפשר בכל זאת להגן על חברי ועד הבית, כדאי שתדעו: רק ביטוח ועד בית הוא הפתרון.

מה כולל הביטוח הזה?

ביטוח ועד בית הינו ביטוח שכולל לא מעט מקרים ומצבים. ראשית, אם מישהו יחליט לתבוע אישית את חברי ועד הבית שלכם, חברת הביטוח תוכל להתערב ולממן את הפיצויים שאולי יהיה צורך לשלם. שנית, אם,  למשל, אדם יגיע מבחוץ ויעבור תאונה בשטח הבניין, הרי שגם אז ביטוח ועד בית הוא הביטוח שיממן את הנזק. לכן, לא רק שכדאי לעשות ביטוח כזה, אלא רצוי מאוד לעשות זאת כמה שיותר מהר. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם ממלאים את תפקיד ועד הבית, שוכחים לטפל בעניין הביטוח ואז משלמים הון עתק כי מישהו תבע אתכם אישית.

על איזו חברת ביטוח באמת תוכלו לסמוך?

הבעיה עם ביטוח ועד בית ועם ביטוחים אחרים בישראל, היא שאנחנו לא תמיד יכולים לסמוך על כל חברות הביטוח. לכן, אם גם אתם מתלבטים לגבי העניין הזה, כמובן שאפשר להבין ללבכם. איך נבטיח שבחרנו נכונה? ואיך נדע שחברת הביטוח תיתן לנו מענה בעת הצורך? האם החברה תנסה להתחמק מאתנו בעת צרה? כולנו מכירים את הסיפורים על כל סוגי חברות הביטוח הפעילות היום בישראל. לכן יש טעם לראות ולהבטיח שאתם בוחרים את חברת הביטוח הנכונה והטובה ביותר. משמעות הדברים היא שכדאי להתייחס לא רק לעלות של פוליסת ביטוח ועד בית, אלא גם רצוי לקרוא מספר חוות דעת אודות כל חברת ביטוח שאליה חשבתם לפנות. כך תוכלו להתרשם ולהבין האם באמת אותה חברה תוכל לתת לכם שירות מעל ומעבר או שעליכם להמשיך ולחפש חברות מומלצות אחרות.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות עבור ביטוח בניין משותף בהתאמה אישית