חוקי ועד בית משותף

אתם גרים בבית משותף? מתלבטים האם לא הגיע הזמן שתמלאו אתם את תפקיד ועד הבית? אם כך, רגע לפני שאתם מתנדבים לתפקיד הזה, שכן מדובר על התנדבות לכל דבר ועניין, יש כמה נתונים שאתם צריכים להיות מודעים להם. ראשית, התפקיד, כאמור, הוא התנדבותי. שנית, יש לא מעט חוקי ועד בית משותף והמטרה היא להסדיר את העניינים.

התפקיד הרשמי של ועד הבית הוא לייצג את הבניינים בכל העניינים שבהם הוא יכול להיות מעורב, כמו למשל: אם הדיירים רוצים לעשות תמ"א בבניין, הוועד הוא זה שיוכל לייצג אותם. לכן חשוב להבין במה דברים אמורים ואיזה סוג של אחריות תהיה מונחת על הכתפיים שלכם, כי אחרי הכול, המטרה היא כמובן למלא את התפקיד שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

מדוע חשוב לעשות ביטוח לחברי ועד הבית?

כאשר מדברים על חוקי ועד בית משותף אומנם לא מדברים על החובה ולעשות ביטוח, אך מצד שני, זו בהחלט יכולה להיות אפשרות שלא מומלץ לוותר עליה. הרבה אנשים לא מודעים לכך שאם קורות תאונות שונות בבניין, ניתן יהיה לתבוע ישירות, ובאופן אישי, את חברי ועד הבית. כך למשל, אם שליח ייכנס לבניין המשותף שלכם וימעד במדרגות, בוודאי הוא יסבול מנזק שימנע ממנו לעבוד בשבועות הקרובים.

מגיע לו פיצוי בגין התאונה והוא יוכל להחליט את מי הוא תובע. ברוב המקרים במצבים מהסוג הזה התביעה תהיה ישירות כנגד חברי ועד הבית, ולכן, אם אתם כבר מתעמקים בנושא של חוקי ועד בית משותף וביטוחים, אל תוותרו על הביטוח הזה. הוא יוכל לעזור לכם הרבה יותר ממה שאתם חושבים ברגע האמת ולכן, לא רק שכדאי לעשות אותו, אלא גם רצוי לחתום על פוליסת ביטוח כזה כמה שיותר מהר.

חוקי ועד בית משותף

האם ועד הבית הוא מקבל ההחלטות או רק המנהל הכללי?

עוד נקודה שחשוב מאוד להיות מודעים אליה כאשר מדברים על חוקי ועד בית משותף, זה שוועד הבית אומנם מייצג את הדיירים ואומנם אחראי על סידור העניינים, אך הוא לא מחליט באופן עצמאי. זה לא משנה על איזהו סוגיה מדובר, שכן בין אם הרעיון הוא להתקין מעלית חדשה בבניין, לעשות שיפוץ או אולי לדבר על תמ"א, צריך לקבל החלטות בהתאם לרוב.

משמעות הדברים היא שתפקידכם יהיה, בתור חברי ועד הבית, לכנס את הישיבה, להציג את הדברים וגם לספור את הקולות, אך בפועל, מי שמחליט הוא הרוב. זה לא שאתם בתור ועד הבית יכולים להטיל וטו וחשוב מאוד להיות מודעים לכך. מצד שני, יש לכם לא מעט חובות כמו ארגון ישיבות פעם בכמה חודשים, הצגת הדברים בצורה שקופה והעלאת נושאים שונים לדיונים בפני שאר הדיירים, שכן ההחלטות מתקדמות בצורה משותפת ובהתאם לרצון הכלל.

 

כתבות נוספות

ביטוח ועד בית – מה כולל השירות

הדברים החשובים שכדאי לדעת על ביטוח ועד בית

איזה טעויות ועד הבית עושה כמעט תמיד?

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות עבור ביטוח בניין משותף בהתאמה אישית