אם כדאי לעשות ביטוח מבנה קריסת בניין?

כל מי שקונה דירה בבניין משותף רוצה חיים טובים. אנחנו רוצים לישון בשקט ולדעת שלא משנה מה יקרה, כי בכל מקרה נוכל לקבל לפחות כיסוי או פיצוי מחברת הביטוח. למשל, אם הבניין יקרוס בגלל רעידת אדמה, האם זה הגיוני שנמשיך לשלם משכנתא על הדירה שיש לנו באותו בניין? אומנם נצטרך להמשיך לשלם משכנתא, אך אם לא יהיה לנו ביטוח, לא נוכל לקבל פיצוי כלכלי על הנזק. אומנם איש לא היה רוצה לדמיין מצב כזה, אך מצבים כאלה הם חלק מהחיים. מעבר לרעידת אדמה, יכולים להיות גם גורמים נוספים שיובילו לקריסת הבניין ולכן חשוב מאוד לעשות מראש ביטוח.

מה חשוב לברר כשעושים ביטוח כזה?

אם אתם חושבים על ביטוח מבנה קריסת בניין, יש כמה דברים שאתם צריכים לברר כשאתם עושים את הביטוח הזה. חשוב להבין שיש היום לא מעט חברות ביטוח שבעת צרה מגלגלות את האחריות אל הלקוח. הן מוצאות אינספור תירוצים לא לשלם את מה שהן התחייבו עליו מראש. לכן חשוב לבדוק היטב על מה אתם חותמים ומה בדיוק כוללים סעיפי הפוליסה. מתי חברת הביטוח באמת תשלם בעצמה על הנזק אם המבנה יקרוס ומתי לא? והאם זה כולל, אוטומטית, גם את התכולה שיש בכל אחת מהדירות בבניין? חשוב שתבינו: מול חברות הביטוח השונות אין שום דבר שקורה באופן אוטומטי. לכן, אם יש לכם אפשרות לבדוק את הדברים לעומק וכך להבטיח שאתם עומדים לקבל החלטה נכונה ולעשות ביטוח כמה שיותר מקיף, מה טוב.

איך לבחור חברת ביטוח?

ביטוח מבנה קריסת בניין אומנם אפשר לעשות מול לא מעט חברות ביטוח, אך יש טעם לבדוק במי אתם בוחרים. הדבר האחרון שתרצו הוא למצוא את עצמכם במצב שבו אתם באמת זקוקים לעזרה אך אין לכם עם מי לדבר. לכן רצוי לברר כמה נתונים מראש. למשל, האם חברת הביטוח שלכם נחשבת למומלצת? והאם היא באמת מציעה גם ביטוחים למקרה של קריסת בניין? זה לא עניין שבשגרה וחשוב מאוד להבין על מה אתם עומדים לשלם. ואם כבר בלשלם עסקינן, חשוב מאוד לבדוק כמה זה יעלה לכם. אומנם במקרה של ביטוח מבנה שכולל גם קריסת בניין הדיירים מתחלקים ביניהם בעלויות, אך זה משהו שחשוב לדבר עליו ולברר אותו לעומק. בסופו של דבר, לא תמיד אם תשלמו מחיר כפול זה בהכרח אומר שבעת צרה יעזרו לכם או יתנו לכם פיצוי גדול יותר.

 

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות עבור ביטוח בניין משותף בהתאמה אישית