ביטוח ועד בית – למה זה בכלל חשוב?

אם אתם מוצאים את עצמכם מאיישים את תפקיד ועד הבית כי השכנים ממש ביקשו מכם, או בגלל שפשוט הגיע תורכם, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת בנושא. אומנם התפקיד הזה הוא תפקיד התנדבותי, אך בפועל, זה לא משחרר אתכם מאחריות. משמעות הדברים היא שאם תעשו משהו בצורה רשלנית או שתקבלו החלטה שתפגע באחד מהדיירים בדרך כזו או אחרת, אפשר יהיה לתבוע אתכם. זה אומנם נשמע כמו אבסורד, כי בסך הכול אתם מתנדבים למען הבניין, אך בפועל, אתם גם נושאים באחריות. נהוג לחשוב שוועד הבית עלול להתמודד בעיקר עם תביעות בגין תאונות שונות שעלולות לקרות בבניין, אך בפועל, זה הרבה מעבר לכך. לכן אין מקום לחשוב פעמיים וחשוב מאוד לעשות עוד היום ביטוח ועד בית.

מתי עוד הביטוח הזה יכול לסייע?

מעבר לכל אותם המקרים שבהם מישהו שעבר תאונה יכול להחליט שהוא תובע אישית את ועד הבית, עלולות להיות עוד כמה צרות בדרך. למשל, אם אתם בתור ועד הבית קיבלתם להחלטה לקנות מסתור בכיסה לכל אורך הבניין אך זה פגע בנוף של אחד מהשכנים, צפויה בעיה. הוא יכול להחליט שהוא תובע אתכם באופן אישי, ואתם יכולים להיות בטוחים שאם לא יהיה לכם ביטוח, זה יעלה לכם הון עתק. זה נכון לגבי כל החלטה שגויה שאתם יכולים לקבל במסגרת מילוי התפקיד שלכם ולכן חשוב שתהיו מוגנים. אם כן תעשו ביטוח ועד בית תוכלו להיות בטוחים שלא משנה מה קורה, כי בכל מקרה תקבלו סיוע. לא חסרים מקרים שדיירים מנצלים את העובדה שמישהו ממלא את תפקיד ועד הבית כדי "לסגור איתו חשבונות אישיים". במקרים כאלה אותם דיירים עלולים להמציא אינספור סיבות לתבוע אתכם אישית במסגרת היותכם ועד הבית. לכן אין סיבה לקחת סיכון מיותר, ובהחלט כדאי שתעשו כמה שיותר מהר ביטוח ועד בית וגם רצוי לדאוג שהביטוח הזה יהיה הכי מקיף שאפשר.

מי אחראי לשלם על הביטוח הזה?

ברוב המקרים, כאשר מדברים על ביטוח ועד בית, מדברים על ביטוח שכל הדיירים ישלמו עליו ביחד. הסיבה לכך ברורה, שכן בכל פרק זמן מסוים ישנה תחלופה של אנשי הוועד. למעשה, ברוב הבניינים אנחנו רואים שכל אחד מהשכנים יהיה בשלב כזה או אחר בתפקיד ועד הבית. לכן ברור מדוע כולם יצטרכו לשלם על הביטוח הזה ביחד. אומנם זה נכון שלא תרצו לשלם מחירים מאוד גבוהים על הביטוח, אך זה לא אומר שכדאי לכם להתפשר על המקצועיות של החברה שאליה אתם פונים. לכן, בבואכם לבחור חברה שאצלה תוכלו לעשות ביטוח ועד בית, כדאי יהיה לברר מה חושבים עליה אחרים. הרעיון הוא לדעת שאם קורה משהו באמת תקבלו עזרה וכיסוי, כך ששווה לבדוק תחילה את האפשרויות בנושא.

 

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות עבור ביטוח בניין משותף בהתאמה אישית